algemene voorwaarden
1. Algemeen Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicurepraktijk Jet’s Footcare en een cliënt waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten Pedicurepraktijk Jet’s Footcare zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van het bedrijfshandboek en beroepscode uitvoeren.
3. Afspraken Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch of via de mail worden gemaakt.
De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Pedicurepraktijk Jets Footcare door te geven.
Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag pedicurepraktijk Jet’s Footcare het volledige tarief voor de gereserveerde tijd aan de cliënt doorberekenen.
Indien de cliënt later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, dan mag Pedicurepraktijk Jet’s Footcare de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken tarief berekenen.
Bij verhindering van de afspraak door Pedicurepraktijk Jet’s Footcare, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan de cliënt te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren.
Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Tarieven en betaling Pedicurepraktijk Jet’s Footcare vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website van de praktijk.
De cliënt dient na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten, contant of per pinbetaling te voldoen.
Pedicurepraktijk Jet’s Footcare is gerechtigd om voor niet betaalde facturen een incassobureau in te schakelen.
6. Persoonsgegeven en privacy De cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan Pedicurepraktijk Jet’s Footcare. De persoonlijke gegevens worden door Pedicurepraktijk Jet’s Footcare opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandeld volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzage in de eigen behandelgegevens.
7. Geheimhouding Pedicurepraktijk Jet’s Footcare is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt vertelt tijdens een behandeling.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Pedicurepraktijk Jet’s Footcare verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Aansprakelijkheid Pedicurepraktijk Jet’s Footcare kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Pedicurepraktijk Jet’s Footcare is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk.
9. Beschadiging en diefstal De cliënt kan aansprakelijk worden gesteld indien deze schade toebrengt aan het meubilair, instrumenten en/of materialen van Pedicurepraktijk Jet’s Footcare.
Diefstal wordt door pedicurepraktijk Jet’s Footcare altijd gemeld bij de politie.
10. Garantie Pedicurepraktijk Jet’s Footcare geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
· de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
· de cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd.
· de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
11. Klachten Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk of telefonisch worden gemeld aan Pedicurepraktijk Jet’s Footcare.
Pedicurepraktijk Jet’s Footcare dient de cliënt, binnen zeven dagen na ontvangst van de klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Pedicurepraktijk Jet’s Footcare de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Pedicurepraktijk Jet’s Footcare en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
12. Gedrag De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicurepraktijk Jet’s Footcare het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder verdere opgaaf van redenen.
13. Recht Op elke overeenkomst tussen Pedicurepraktijk Jet’s Footcare en cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.